Wat 30 jaar geleden begon met de beslissing om een passie te volgen, is vandaag één van de meest innovatieve en toonaangevende Sekt-huizen in Oostenrijk. Ook internationaal is “Sektkellerei Szigeti” zeer geliefd.
Van Rusland tot de USA wordt gewaardeerd dat Szigeti Sekt uitsluitend volgens de Méthode Traditionelle (de klassieke Franse methode uit de Champagne) geproduceerd wordt. Het is intussen echter ook bekend, dat de soortspecifieke specialiteiten regelmatig de hoogste onderscheidingen winnen.
Om de groei buiten de eigen landsgrenzen verder te bewerkstelligen, is het merk “Szigeti” nu inhoudelijk scherper neergezet, optisch opnieuw gedefinieerd en integraal gepositioneerd.
Deze positionering blijkt uit het traditionele beeldmerk dat omgeven wordt door nieuwe kaders en uiteraard een onmiskenbaar design van de diverse productlijnen. Het logo van “Sektkellerei Szigeti” slaat een visuele brug tussen de drie hoofdgroepen, namelijk de legendarische klassiekers, de Prestige Sekt en de nieuw ontwikkelde Szene-Cuvées.
Een symbool van vrijheid
In geen enkel product is meer levensvreugde te vinden dan in de Sekt van Szigeti. Vanuit deze vaste overtuiging heeft Szigeti voor zijn klassieke lijn in het etiket een analogie verstopt om de zintuigen te stimuleren en schijnbare grenzen weg te vagen. Om af en toe te ontsnappen aan de vaste kaders…
De Ridder van Gols
De Prestige lijn heeft een embleem gekregen dat een hommage is aan de Ridder van Gols. In tegenstelling tot de toren van het kasteel, die omringd door wijn in het stadswapen te zien is, bleef deze Ridder tot nu toe verborgen. Maar degene die het prachtige “Burgenland” kent, weet dat hij van het leven zoals wij dat kennen hield en dat tot op de dag van vandaag verdedigd zou hebben.
Een nieuwe ster voor de “Szene”
De “Szigeti Tribute Sekte” hebben als productinnovaties bij de jongere generaties al vóór hun lancering voor verfrissende reacties gezorgd. Het ontwerp van het etiket is anders dan anders; de sterren trekken de aandacht. De trendy varianten zoals Dosage Brut Nature, Festival Dry en Rosé de Rouges Brut weten, vooral internationaal, te overtuigen. Zeker voor de horeca kan deze nieuwe “Tribute” lijn een nieuwe impuls geven.