Terwijl Hollywood zich opmaakt voor de Oscars, zijn alle ogen van de Americaanse reisindustrie gericht op de Travvy Awards. Deze awards worden uitgereikt door TravAlliancemedia om uitzonderlijke verrichtingen in de branche te eren. Advertising Austria New York was prominent aanwezig onder de winnaars van 2016 met een totaal van drie Travvy awards. De uitreiking van de award vond plaats op 6 januari van dit jaar in de legendarische Gotham Hall te New York.
39.000 reisbureaus kozen Oostenrijk als de meest attractieve wijnreis bestemming van Europa.
De jury bestaande uit 39.000 reisagenten, evalueerde touroperators en reisbureaus, als ook bestemmingen, toeristische producten als toeristische organisaties. In de categorie beste wijnreis bestemming, won Oostenrijk de prijs, terwijl zijn de competitie aangingen met wereldberoemde wijnregio’s zoals Bordeaux en Toscane. De jarenlange inzet van Advertising Austria (ÖW) New York en het ÖWM en hun sterke focus op wijn en de culinaire activiteiten in combinatie met wijn was erkend met het ontvangen van deze award. Erg in zijn nopjes met deze internationale prijs, zegt de algemeen directeur van het Oostenrijks Marketing bureau, Herr Willi Klinger: Deze belangrijke wijn-toerisme prijs is onze beloning voor de marketing activiteiten welke wij samen met Advertising Austria hebben ingezet, met het doel om Oostenrijk op de kaart te zetten als een van de meest attractieve wijnreis bestemmingen van de wereld.
Advertising Austria kan verder trots zijn op het behalen van nog twee triomfen, in de categorie Beste Luxe reis bestemming en Meest Innovatieve Toerisme Uitvoering Europa, geschonken als erkenning van het innovatieve werk van het ÖW team in Amerika.